Şehirler arası otobüs yolculuklarında milyonlarca vatandaşı ilgilendiren yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan değişiklikle birlikte, hareket saatine 12 saat kalana kadar iptal edilen otobüs biletlerinde tam ücret iadesi yapılması zorunlu hale getirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde yapılan değişikliklerin Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini açıkladı.
Yeni düzenlemeye göre vatandaşlar, sefer saatine 12 saatten fazla süre kala biletlerini iptal etmeleri durumunda ücretlerinin tamamını geri alabilecek.
Düzenleme kapsamında ayrıca otobüs firmalarına, sefer başlayana kadar “açık bilet” düzenleme zorunluluğu da getirildi. Böylece seyahat planı değişen yolcuların mağduriyet yaşamasının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Bakan Uraloğlu, yapılan değişikliklerin yolcu haklarını güçlendirmek, hizmet kalitesini artırmak ve sektörde dijital dönüşümü hızlandırmak amacıyla hazırlandığını ifade etti.
Haber: Semanur Beşikçioğlu | Ünye Gündem Haber
